Εχτές ήμουν στην βιβλιοθήκη του πανεπηστημίου τζαί είπα να κάμω ένα ‘περίπατο’ μέσα στα ράφια των βιβλίων να τεντώσω λλίο τα πόθκια μου, να ξιττιλλάρει ο νούς μου। Ενώ επερνούσα που ένα διάδρομο είδα στα αριστερά μου μια σειρά που ράφκια που είσσιε παιδικά βιβλία। Μα ότι βιβλίο φανταστείς.Εγώ εστάθηκα μπροστά που μια συγκεκριμένη στοίβη βιβλίων. Του Γουίνι δε ππού, του Α.Α.Μίλν. Πρώτη φορά είδα το βιβλίο, επειδή εσυνηθίσαμεν τον ππού στην τηλεόραση ή πιο συγκεκριμμένα, σε πλαστικά πιάτα για πάρτι, σε μπαλόνια, βρακάκια για μωρά που θέλουν να κουβαλούν τον Γούινι όπου, μα όπου παν, σε κασεττίνες τζαί σε τούρτες γενεθλίων.
Με μια δόση ντροπής αλλά τζαί υπερηφάνιας επία στο ‘ταμείο’ να το νοικιάσω τζαί με τη στάμπα, τζαί τη νύχτα είχα το δίπλα που το κρεβάτι μου έτοιμο να το θκεβάσω. Αννοίω το τζαί άρκεψα να θκεβάζω. Ήβρα το πολλά εμπνευσμένο τζαί αρκετά για ενήλικους. Το χιούμορ –επίτηδες- έν απευθύνεται μόνο σε μωρά, κατ’ ακρίβειαν, πάω στοίχημα ότι μερικά αστεία εν θα εμπορούσαν να τα καταλάβουν τα μωρά σε οποιανδήποτε εποχή τζαί να εζούσαν τζαί όση Ελίτα τζαί να δουν.
Το θέμα όμως εν άλλο. Που την πρώτη σελίδα τζαί πάρακατω, είσσιε σημειώσεις με μολύβι μέσα στο βιβλίο για διάφορα αποσπάσματα, με μικρές παρατηρήσεις του συγκεκριμένου αναγνώστη. Ο λόγος που εν να έβρισκες ένα βιβλίο σαν τούτο σε βιβλιοθήκη πανεπιστημίου, εν για να αναληθεί σε κάποια ψαγμένη διατριβή, τούτο καταλάβω το. Αλλά που άνοιξα το βιβλίο εφανήκαν μου πολλά εχτός τόπου. Σαμπώς τζαί με κάθε ενήλικη λέξη επληγώνετουν η σελίδα, εχάνετουν η ουσία του παιδικού βιβλίου. Θυμούμαι κάποια άλλη μέρα είχα δεί ένα βιβλίο κάτι σαν «Η γυναικία παρουσία στον Γουίνι δε ππού».
Επροσπάθησα να το αγνοήσω αλλά εν εμπορούσα. Κάθε σελίδα που εγύριζα νέες σημειώσεις, νέες παρατηρήσεις κάποιου ατσίδα που εξεσκέπασε ανεπανόρθωτα τη δυναμική των δύο φύλων στον παιδικό βιβλίο του Μιλν. Μα το θεό εν εμπορούσα να το αγνοήσω.
‘Ηταν πολλά επώδυνο να θωρείς την προσπάθεια ενός ενήλικα να καταλάβει, να βαλει κανόνες, να διαμελήσει τζαί να αναλήσει τον παιδικό τούτο βιβλίο. Πολλά ειρωνικό που ο μόνος τρόπος να φκάλουμε νόημα που τούντον κόσμο που κάποτε ήμασταν μέρος του πριν μας παρασύρει το ρέμα της ενηλικίωσης, εν με το να μολύνουμε με τη λογική μας, τη τόσο ψυχρή, τον κόσμο τούτο. Πόσο πολλά απομακρυνθήκαμε που ότι απλό, ότι αγνό τζαι χωρίς συνέπειες ευχάριστο πράμα! Τζαί με πόση έλλειψη ντροπής εισβάλλουμε σε έναν κόσμο που εν καταλαβαίνουμε τζαί εν θέλουμε να καταλάβουμε με τί κανόνες λειτουργεί, με τί νόμους.
Εν άντεξα. Έπια ένα μολύβι τζαί στην πρώτη σελίδα που έγραφε κάπου μέσα στες σημειώσεις για “sub-text”, γράφω:
Όταν αρκέφκεις να μιλάς για “sub-texts”, μάλλον κάπου έχασες το νόημα του Γουίνι δε ππού.
Αλλά μάλλον εν θα το δεί ποττέ. Εν να συνεχίσει, όπως τζαί άλλοι, να αναλύουν τον Γούινι, τζαί άλλα απρόσιτα, άγρια τζαί επικίνδυνα τέρατα της παιδικής ηλικίας.
:\
ΑπάντησηΔιαγραφήtouti tin fatsa mou afike to post...
blank.
άρεσέ μου τούτη η ανάρτησή σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήστην Αθήνα που έκαμνα τα παιδαγωγικά, είδα μια φορά διάλεξη για το πόσο κακό πρότυπο είναι η στρουμφίτα για τα κορίτσια.
και τα στρουμφάκια γενικώς επειδή όλη μέρα κάθονται και κάμνουν χάζι.
έλεος.
αν δεν δεις στα πρόσωπα των παιδιών τη χαρά ενώ παρακολουθούν τον τίγρη να χοροπηδά, δεν ξέρεις τίποτε. ούτε 10 διδακτορικά πάνω στον Γουίνι εν σε σώζουν.
Προς Sike: Γιατί μωρέ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΑστροναύτη νομίζω τούτο είσσιεν ο Τζ.Μ.Μπάρι υπόψη όταν έγραφε τον Πίτερ Παν-
επρόλαβε με ο αστροναύτης, έθελα να πω τζι εγώ για τα στρουμφάκια... ήταν η λατρεία μου όταν ήμουν μωρό...
ΑπάντησηΔιαγραφήόταν εμεγάλωσα άκουσα να μιλούν για πολιτικά συστήματα στο στρουμφοχωριό, για τη Στρουμφίτα που ήταν η γκόμενα όλους, για τον Μπαρμπαστρούμφ που χρησιμοποιούσε τα στρουμφάκια... έσπασεν η εικόνα μου, εχάλασεν η αθωότητα με την οποία τα έβλεπα
τζι έβαλα τα με τους "μεγάλους" που επροσπαθήσαν να αναλύσουν τα στρουμφάκια τζαι το στρουμφοχωριό - που τα εσκοτώσαν μέσα μου
Neerie: εν όπως ένας ποιητής που κάποτε είπε πως ήταν σε ένα σεμινάριο που εξηγούσε τί εν τα αστέρια στο διάστημα, τζαι εν άντεξε τζαί εφκήκε, γιατί αρνείτουν τούτη τη βεβήλωση σε ότι αγαπούσε.
ΑπάντησηΔιαγραφή